onsdag 16 maj 2012

ETT SISTA FÖRVÄL AV STIG HOLMGREN, 11 MAJ 2012


Nu ha de gått några dar å saker har börjat att landa, men långtifrån nått botten, man fattar helt enkelt inte "att man aldrig få se han mer" Men visst är de skönt att han är hittad å får ett värdigt avslut tillsammans med dom närmaste. Begravningen var de Annika som själv bjudit in till, jag är så enormt glad å tacksam att Jag, Micke & Mamma var med på listan. För ett sista förväl av Stig var en självklarhet för mig. Tyvärr så hann int Micke hem, men han var ju på minnesgudstjänsten/stunden 11 Februari och var nöjd över de och minns gärna de, för de var riktigt fint. Men att se Annika var enormt jobbigt, dom var som två svanar, alltid tillsammans.  Jag hade gjort ett eget telegram å några rader från hjärtat, Annika hade ordnat med rosor till oss alla (vilket vi missa men hade exakt sama färg och storlek som hon valt) De var vita rosor i genomgående tema, även vid maten fanns vita rosor på borden, jätte fint. Jag hade med mig en jätte fin ängel som jag ställd längst fram på kistan, får följa med Stig på den sista färden.







Hade inte tänkt på minnesstunden, hade ju redan vare på en kändes de som. Men som vanligt så hamnar man där ändå, vilket jag VERKLIGEN INTE ÅNGRAR. Jag och mamma satt med Anders Lindqvist & Ingemar Strandberg, som jobbar åt Stig &Annika och som vare me hela vägen tills han var återfunnen och lastbilen uppe. Kan bara säga att dom ha int haft he lätt å jobba å veta att Stig ligg nånstans under isen, samtidigt som isen spricker lite här och var. Men de var många svar man fick på "konstiga" saker man tänkt på. Deras teorier, erfarenheter, relation till Stig gjorde allt så mycke lättare.






Just innan vi skull gå kom Annika å satte sig en stund, hon är så stark. Men ja vet att hon ha he jätte jobbigt. Först nu ha he börja sjunka in att "Stig faktiskt är borta" Så för henne var de viktigt att få ett avslut. Å som hon har kämpa för att hitta han & hon lyckades, UTAN MYNDIGHETERNAS HJÄLP. De sista vi gjord innan vi skiljdes åt var att tumma på mycke kaffe, diet och motion tillsammans, framöver. Hon är en av mina absolut bästa vänner, ålder har ingen betydelse:) Här är mina sissta rader till min vän.



Stig Holmgren, du har lämnat ett stort tom rum efter dig som ingen kan fylla. Du vet hur mycke du betydde för mig, som min pappa. Den 11 Februari hade vi minnesstund för dig och den 11 Maj så tar vi ett sista förväl. Tiden går fort, drygt ett halvår sen vi fick de tragiska beskedet/ Maria


2 kommentarer:

  1. http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=275&grupp=4088

    brukar titta på denna bild av en alltid glad stig å lyssna på intervjun av han å blundar då känns de som han e kvar här
    //ingemar

    SvaraRadera
  2. Kram, Har lyssnat å får samma känsla <3

    SvaraRadera