fredag 17 maj 2013

EN VECKA SEN MIN FINA MAMMA KOM Å KOKA BLODFLÄSKPALT HÄR I TALLMO & FIRA SITT ÄLDSTA BARNBARN SOM BIDDE 17 ÅR

Evelina tog tillfälle i akt å lärd sig göra blodfläsk palt
Mamma kom tillbax, nuuuu!!!! Du sprider sån glädje å värme omkring dig vart du än går, hjälpsam å vill alla väl, som far din, Tore Sundqvist "för snäll för ditt eget bästa" Du ha själv många järn i elden å vi hinn int ses så mycke, vilket märks första timmarna vi är tillsammans "he ta ett tag å hitta varann" Men du smältt in vars du än kom. Men nog skull vi kunna ses mer, ANSVARET ÄR ALLAS. Man kan int sitt på arsle å förvänt se att alla ska "komma till just mig" men he är de första missstage ja gör när vi väl trääffs ATT JUST LÄGGA LITE VÄL MYCKE AV SKULDEN PÅ DIG ÄLSKADE MOR. Men du har 3 döttrar som ska ta sig i kragen å böre ta hand om dig. Såååå glad att jag fick överaska dig me lite gåvor, bruk ju vara trärtom. MEN JAG ÄR JU FÖR ATTAN SNART 40 ÅR Å SKA BÖRE GE TILLBAX MER, EFTERSOM JAG SJÄLV FÅTT SÅ MYCKE AV DIG GM ÅREN (INT "BARA" MATERIELLT" UTAN ÄVEN EN MASSA, MASSA "VILLKORSLÖS KÄRLEK" Vill inte "tävla" med dig i "moderskap" för du är den absolut den bästa. Jag ha uppfostrat mina barn lite mer i min fars fotspår, hård men rättvis & en massa kärlek. Men känn att jag lyckats precis som du & pappa min, har 2 underbara brudar som är som "självgående" och samtidigt mina vänner. För så var ni, int bara föräldrar utan sååååå mycke mer.
Här pressas kokt potatis
Maggan, lillasyster kikar ner för en "läges kontroll" Även mammas Zacke håll ställningarna i köke.
Och palt blev he, till slut & sen var "palt koman" ett faktum, mysa film, mågen körd ner till Arvidsjaur å kirra blåbärspaj å en film, såååå mysigt. En helt vanlig kwälll i Tallmo me andra ord =)
Å morsan fortsatt å stick på nå "Luleå hockey sockar åt familjena "hockey nörd" Margareta Lundmark. Gode avis bli man ju, VILL JU Å HA!!!
Och tametusan, som tanten sticka så var he ju en kirrad innan helgens slut.
I love my mom and my family,  but I  MISS MY DAD/ Fru Tallmo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar