tisdag 3 februari 2015

STIG HOLMGREN SÅ SAKNAD, HITTA NÅ BILDER EFTER ETT BESÖK PÅ ETT AV HANS & ANNIKAS GARAGE




Stig by him self
Åj, vad minnen man har. Jag har sökt dessa bilder sen den tragiska olyckan inträffade, skam den som ger sig. Stig bjöd på kaffe en kall vinterdag för X antal år sen. Han var ju så stolt över sina garage och maskiner. Han levde för jobbet och sin älskade fru, Annika. Dom var oskiljaktiga, bästa vänner. Man kan inte än fatta att han är borta. Men med handen på hjärtat så kan jag säga att jag har ännu en "pappa" i himlen. Hos Stig & Annika har jag alltid kunnat "va mig själv" när man klev innan för dörrn på Sandbacksgatan så var man som hemma. Dom har haft mina barn på obekväma arbetstider, då inte de kommunala kunnat hjälpa. Stig köpt dom en fjärr styrd båt, så dom skull ha nå å göra då vi var där en midsommar. Däremot så skull dom int få ta hem han, utan använda den när dom "kom på besök" hoppades på fler dagar tillsammans i Laisdalen och Marielund :( Men vi körde ordentligt i Laisan den helgen. Jag är speciell, pratar mycket och en bestämd dam, hos dom så fick jag "bara va" utan att bli dömd. Många skratt genom åren blev de ju & där med att "ett gott skratt förlänger livet" är skitsnack. För om så vor fallet så skull Stig ha bleve långt över 100 år. När min älskade pappa gick bort så blev han även som en liten morfar till mina brudar. Han tog sig tid och hade barna sinnet kvar, större hjärta får man leta efter. Han har varit en del av mitt liv så läng jag minns, han är älskad och saknad av sååååå många.

Älskade och saknade vän/ Fru Tallmo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar