torsdag 21 januari 2016

NU ÄR HE DAX ATT BÖRE BLOGGA AV SIG IGEN, FANNS ANLEDNING TILL VARFÖR JAG "SLUTA"

Jag är otroligt ledsen över min stooora bloggpaus. Jag verkligen älskade att summera dagen/veckan/tankarna osv,,, Är en väldigt "öppen" person som hitta nån sorts ventilation i bloggandet. Alla är vi olika, jag är rå men hjärtlig. Ha så mycke inom mig som bara bubbla att få "komma ut" många tyck jag är "för öppen" BUT THATS ME!!! Men mitt känsliga inre är de få som känn till, eller dom som KÄNN MIG ;) He  är så mycke som händ i vårt samhälle, i världen, familjen, känslor, dödsfall, födslar, kriser, relationer, bara längtar att börj å printa lite återblickar(som missats) och tankar/känslor, från MITT perspektiv samt kontinuerligt blogga under 2016.
 
 He är så lätt att släng ut en kommentar på sociala medier, tex Facebook, som tolkas fritt. Här kan jag gå lite djupare på "hur jag tänker" och kanske "varför" Känns som de är högre till ribban här, ni kommer "hem till mig" He är absolut valfritt att läsa, yttrandefrihet råder i landet, men man kan absolut ha åsikter om mig och he jag skriv. Bjud gärna upp till diskussion om he är nåt som leder nånstans men ibland så får man bara komma överens om att man INTE är överens, thats it.

Anledningen till varför jag tappa suget för bloggen var att jag förlorade nästan ALLA BILDER gm åren, vilket är en del av mitt liv. Man sitter timmar å lirka å lek me dessa bilder å hips vips så försvann alla från alla inlägg. He visa sig att jag mest troligt radera dom själv när jag "så duktigt" sortera bort dubbelkopior(trodde jag) Dessa dubbelkopior var "bloggens" SATAN SÅ ARG Å LEDSEN JAG VAR!!!

 Men nu är jag tillbax med nya tag och ruskigt mycke har hänt sen sist, bleve mormor, flyttat från älskade Tallmo, begravt en faster, döpt ett barnbarn, sett mina syskonbarn växa till sig, syskon flyttat/förlovat sig, återupptage gamla relationer som jag saknat(ett arbete som fortgår), opererat brösten, husvagnsplats i Vouggatjålme, bleve med husvagn, lärt känna en fantastisk svärmor, 70 årskalas/ student/ studentbal och examen har checkats av, mågar har kommit och gått, osv,osv,,

TIPS!! gillar du mig inte, följ mig inte, jag vill kunna va jävligt tjatig om vafan jag vill på MIN SIDA. Eller så följ du för att du INTE gillar mig, UP TO YOU!!! Ni kom å va lika välkommen att läsa som å avstå, gör de som känns bäst ;) Kommer dock att dela alla blogginlägg på facebook, valfritt att klicka på länken å läsa. Mycke kom å va ord och bilder från minnen som jag tyck he värt att minnas. Har passerat 40 så kan bli riktiga nostalgitripper ibland, hittat många gamla fotoalbum, tex,,,, men även dags dato.

Fru Tallmo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar