söndag 12 mars 2017

GASTIC BYPASS ÄR INGEN JÄVLA FEGVÄG ELLER GENVÄG

Jag ha tage ett bland dom största besluten i mitt liv, nämligen att genomgå en magsäcks operation(gastic bypass) Jag väljer livet helt enkelt, men resan kom å bli lång. Operationen är int nå "Qwick fix" utan jag vaken exakt lika fet som innan narkosen. Min älskade far fick sin första STORA infarkt när han var som jag gammal , 43år, och dog 10 år senare, som sagt jag väljer livet. Operationen är bara ett verktyg som man erbjuds, det är sen upp till mig att förvalta de. Det är ett beslut som är livslångt och med för och nackdelar. Men risken att få följd sjukdomar och dö i förtid i fetma är större än komplikationer av operationen. Jag väljer livet, skiter i fördommar, är så less att bara bli förknippad med "Nutrilett" Jag har jojjo bantat sen 16 års ålder å barra vorte större, NU ÄR HE NOG. Ingen mer bantning, nu börjar de svåra för mig, nämligen att "äta efter klockan" Har hjärt fel, som far min, å ryggen har pajjat totalt, KROPPEN HAR SAGT SITT. Nu sätter jag punkt för den här gången och återkommer
Maria Jonasson Lundmark
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar