måndag 13 mars 2017

BARA TILLFÄLLIGHETER ATT JAG OCH MIN VÄN, IDA-.MARIA, GÖR EN GASTIC BYPASS MED 2 MÅNADERS MELLANRUM

En nervös Ida-Maria, just innan
Ingen av oss visste att den andra skull göra en Gastic Bypass, hon privat och jag via landstinget. Vi ska tom ha samma kirurg. Bättre stöd kan man ju int få, in real Life. Hon har gjort sin och jag förbereder för operation, 10 April. Jag gör den på Sunderbysjukhus och har ett stort team runtomkring mig, vilket jag int fick uppfattningen på de "privata" alternativet. Nåja, man vet aldrig hur vårdköer, privat/landsting ligger i fas. Var en halvdag på Sunderby sjukhus för nån vecka sen Det var en "grupp information" med kurator, kirurg, dietist, ansvarig ssk & en tidigare opererad som dela me sig av sin erfarenhet. Det är en stor operation med många risker, men de positiva överväger. Vad är oddsen att jag och Ida skull få följas på denna livslånga resa???? Men viktigast är att fatta att valet är livslångt och vi får verktygen, sen så är he upp till oss att förvalta ALLT som vi går igenom. På Sunderby sjukhus var det inga köer, ska ned 10% av min nuvarande vikt (samma för alla) Detta för att krympa levern, SNABBT, sen så är he bara håll tummarna att man har marginalerna på sin sida. Jag ska väga mig här i Arvidsjaur 2 veckor innan planerad operation, dom skickar vidare resultatet till Kirurgen som "bokar fast" min tid. De enda man har order är att gå på flytande(VLCD) i 4 veckor. He känns rimligare nu än när jag fått smälta eländet, kan int anne än dricka "hålla mig flytande"

Maria Jonasson Lundmark
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar